fbpx

Budiš – Eurosonic

Budiš – Eurosonic
09. 08. 2019
Naše Práce

Ako sme dostali holandský festival na Slovensko?

O festivale

Eurosonic je najväčší showcase festival v Európe, ktorý ponúka stage európskym umelcom počas 4 dní. Je plný príležitostí, prekvapení a objavovania, nielen pre pre predstaviteľov hudobného priemyslu, ale aj pre milovníkov hudby. Prebieha na viac ako 30 miestach v holandskom Groningene a jeho cieľom je pomôcť mladým umelcom presadiť sa na medzinárodnom hudobnom trhu. Tento ročník bol venovaný československej scéne. Oficiálnym partnerom slovenskej výpravy bol Budiš.

Na čom sme pracovali?
– Kreatívna idea
– Stratégia
– Produkcia obsahu
– Online kampane

Cieľ
Primárnym cieľom bolo odkomunikovať spojenie značky Budiš s festivalom Eurosonic. V rámci toho sme zároveň priniesli festival slovenskému publiku a priblížili sa mladšej cieľovej skupine.

Riešenie
Pri plánovaní kampane sme okrem mediálnej stratégie pracovali aj na kreatívnom koncepte celej kampane. Zároveň sme počas festivalu boli priamo na mieste a aktívne sme natáčali celý jeho priebeh, z ktorého neskôr vznikli tri vlogy a jeden after movie. Všetko, čo zažívala slovenská výprava, sme teda prinášali v skutočnom čase vďaka extrémne rýchlej produkcii. Okrem hudby sme ľudí cez vlogy aj vzdelávali a ukázali sme im zaujímavé miesta v Groningene.

Ako sme postupovali
Kreatívnym konceptom kampane sa stala zľahka pozmenená dlhoročná message Budišu: “Keď ju raz začnete piť, neviete s tým prestať”, ktorú sme pre naše účely pozmenili na “Keď ju raz začnete piť, neviete prestať objavovať”. V zmysle objavovania nových kapiel a tiež nových miest – konkrétne mesta Groningen. Aby sa Budiš priblížil mladšej cieľovej skupine, vycestoval do Holandska spolu s raperom Vecom.

Kedže sme chceli zážitky slovenskej výpravy prinášať na Slovensko čo najaktuálnejšie, dali sme si cieľ, že z každého dňa prinesieme jeden vlog na Youtube. To si vyžadovalo veľa točenia a rýchlu produkciu. Okrem vlogov sme prinášali aj backstage stories na Instagram.

Dobrú kreatívu a produkciu sme museli podporiť premyslenou distribúciou. Počas troch dní festivalu sme boli aktívni na Facebooku a Instagrame, kde sme každý deň pridávali teasre na jednotlivé vlogy. Pre každé jedno médium sme pritom mali pripravenú osobitnú kreatívu, prispôsobenú prostrediu, v ktorom ľudia daný obsah konzumovali.

Kampaň sme odštartovali dva dni pred začiatkom Eurosonicu, keď sme spustili prvú Facebook reklamu. Tá vyzývala ľudí na sledovanie Instagramu a Youtube Budišu, aby mali prehľad o tom, čo sa práve deje na Eurosonicu deje.

Výsledkom každého dňa bol vlog na Youtube, ktorý zhrnul to najzaujímavejšie, čo sa počas aktuálneho dňa dialo.

Počas konania akcie sme boli najaktívnejší v Instagram stories, ktorých sme počas konania Eurosonicu vytvorili 23. Na ich následnú distribúciu k nášmu publiku sme využili nový formát reklamy na Instagrame – Promote for stories. Stories nám slúžili ako formát, ktorým sme prinášali live zábery počas celého dňa a zároveň sme nimi tvorili aj engagement s našimi publikom pomocou rôznych filtrov a ankiet.

Okrem Instagram stories sme boli aktívni aj v Instagram feede, kde sme každý deň pridali príspevok, ktorý sme následne aj boostli. Tieto príspevky mali za úlohu zhrnúť aktuálny deň a poslať ľudí pozrieť si najnovší vlog.

Pozretia vlogov sme podporili aj krátkymi teasingovými videami, ktoré sme nasadili Instagram stories a do Facebook feedu. V Instagram stories sme pracovali s vertikálnym formátom videa a vo feedoch sme využili štvorcový formát.

That’s it?
K týmto vlogom sme pridali pár dní po festivale aj after movie video, ktoré ho celý zhrnulo. After movie sme sa rozhodli podporiť využítím facebookových video teaserov a formátu discovery ad na Youtube.

Čo sme dosiahli?
Našimi aktivitami na Facebooku a Instagrame sme zasiahli 416-tisíc používateľov našej cieľovej skupiny. Novým formátom Promote for stories sme pritom zasiahli viac ako 151-tisíc používateľov. Tento zásah sme ešte navýšili Youtube reklamou, ktorou sme zasiahli ďalších 100-tisíc používateľov.

Naše vlogy získali celkovo viac ako 7 600 pozretí. Toto všetko sa nám podarilo s využitím minimálneho mediálneho budgetu.

Napíšte nám

Ak máte otázky, môžeme vám s niečím pomôcť alebo nás chcete len pozdraviť, smelo do toho 🙂

Office

Sliačska 1/D – 2. poschodie 831 02, Bratislava

Kontakt

Kamil Aujesky
+421 905 014 309
spolupraca@samsidigital.sk