fbpx
samsiDigital – Digital Hot Shots
12. 08. 2019

samsiDigital – Digital Hot Shots

Ako efektívne promovať YouTube videá na Facebooku, keď ten prirodzene nechce posielať ľudí na YouTube?

O projekte

Digital Hot Shots je video formát, ktorý naša agentúra prináša pravidelne každý pondelok na svojom YouTube kanáli. Každá časť trvá približne 7 – 9 minút a obsahuje vždy okolo 20 čerstvých noviniek z digitálu a marketingu všeobecne. Aby si každý diel našich noviniek pozrelo čo najviac užívateľov, rozhodli sme umiestňovať odkaz na video aj na Facebooku. Štandardne sme každý nový diel promovali formou boostovania príspevku s cieľom na prekliknutia. Reklama bola optimalizovaná na kliky a dosahovala výsledky 0,18 EUR za klik a priemernú mieru prekliku 1,99 %.

Na čom sme pracovali?

– Stratégia komunikácie

– PPC Kampane

– Video produkcia

Problém

S takýmto typom príspevku má však Facebook hneď niekoľko problémov. Nerád podporuje videá, ktoré z Facebooku užívateľov odvádzajú preč. Zároveň link post s preklikom na YouTube nevyzerá veľmi pekne – má malý nevýrazný thumbnail a pre užívateľov tak nie je veľmi zaujímavý. Naopak, Facebook uprednostňuje a chce od užívateľov, aby svoje videá nahrávali priamo naňho.

Ako sme postupovali

Keďže sme chceli zlepšiť mieru prekliknutia z Facebooku na Youtube, premýšľali sme, akým spôsobom by sme mohli ešte viac upútať pozornosť užívateľov. A tak sme sa rozhodli vytvárať ku každému novému dielu krátky teaser vo vertikálnom formáte, v ktorom pozývame užívateľov k pozretiu si nového dielu. Vychádzali sme zo štatistiky, že 96 % našej cieľovej skupiny využíva ako primárne zariadenie na prezeranie Facebooku mobil. Ďalej sme vychádzali z toho, že užívatelia držia svoje smartfóny pri skrolovaní Facebookom vo vertikálnej polohe. Preto sme sa rozhodli, že otestujeme nový formát, ktorý by v ich feede zabral väčší priestor ako link post, a ktorý by zároveň pekne zapadol do tvaru obrazovky smartfónu a aj k pohybu skrolovania užívateľa. Kedže nám Facebook orezával videá s linkom, vytvorením vertikálneho videa sme stratený priestor získali späť.

Toto organické video sme začali využívať aj ako videoreklamu. Nepostupovali sme cez klasickú cestu boostovania, ale nahrali sme video priamo do Facebook Ads. Túto reklamu sme nasadili iba na mobilné zariadenia, pre desktopy sme vytvorili osobitné horizontálne video, ktoré je vhodnejšie pre formát stolových obrazoviek.

Čo sme dosiahli?

Vďaka nášmu inovatívnemu prístupu využívania teaserov na Facebooku sa nám podarilo zlepšiť mieru prekliknutia o 66 % a zároveň sme znížili cenu za prekliknutie o 61 % (0,07 EUR/preklik na YouTube). Zjednodušene povedané, vďaka vertikálnemu videu si každý diel Digital Hot Shots pozrie viac ľudí a nás to stojí menej.

Prečo vertikálne video?

Vertikálny formát videa sme zvolili z dvoch dôvodov.

Hlavným bolo, že primárna časť našej cieľovej skupiny (96 %) prichádza na Facebook zo svojich mobilných zariadení. Títo používatelia pri scrollovaní držia svoj mobil vertikálne, takže vertikálne orientované video pekne zapadne do feedu.

Druhým dôvodom bolo, že vertikálne video zaberá na mobilnej obrazovke väčší priestor než klasický horizontálny formát, a teda existuje väčšia šanca, že upúta pozornosť používateľa.

Pri výbere dĺžky videí nám pomohol fakt, že priemerná dopozerateľnosť videa na Facebooku je 18 sekúnd. Na základe toho sme vytvorili krátky 10-sekundový vertikálny teaser, z ktorého sa používateľ môže prekliknúť na YouTube video.

Napíšte nám

Ak máte otázky, môžeme vám s niečím pomôcť alebo nás chcete len pozdraviť, smelo do toho 🙂

Office

Sliačska 1/D – 2. poschodie 831 02, Bratislava

Kontakt

Kamil Aujesky
+421 905 014 309
spolupraca@samsidigital.sk